تبلیغات
زندگی به سبک نتورک مارکتینگ (بازاریابی شبکه ای)
 
 
 


ملاک های انتخاب شرکت جهت شروع بازاریابی شبکه ای چیست؟

انتخاب شرکت همانطور که قبلا گفته شد اولین و مهمترین قدم برای آغاز این بیزینس است. شما با انتخاب یک شرکت می خواهید 5 الی 10 سال (و شاید بیشتر) از عمر خود را صرف تلاش و زحمت برای ساخت شبکه فروش محصولات آن شرکت نماید. تصور کنید بعد از 2 سال از کار و زحمت شما، شرکت ورشکست شود! و یا بدلیل خطاهای مکرر توسط وزارت صنعت و معدن منحل شود! (چنانچه تا به حال یک شرکت به این سرنوشت دچار شده) و این یعنی فنا شدن دو سال زحمت شما ...


بنابراین انتخاب شرکت در واقع مانند انتخاب یک زمین مناسب جهت کاشت و برداشت است. این زمین باید حاصلخیز بوده و از موقعیت عالی و قابل پیشرفتی برخوردار باشد.نه اینکه شوره زار بوده و زحماتتان را حیف و نقش بر آب کند.
زیگ زیگلار در بخش دوم کتاب "از سیر تا پیاز بازاریابی شبکه ای" به نکات جالب و مهمی در انتخاب شرکت اشاره نموده است که مطالعه آن می توان دیدی بهتر نسبت به این مساله را در اختیار شما قرار دهد.

از جمله مهمترین عواملی که در انتخاب شرکت باید مد نظر قرار بگیرند عبارتند از:
1. سابقه شرکت: معمولا شرکتهایی را دارای سابقه ای بالای 15 سال فعالیت سالم هستند می توانند انتخاب درستی باشند.
2. کارنامه شرکت: نداشتن و یا داشتن کمترین اخطار از وزارت صنعت و معدن گواهی بر فعالیت سالم شرکت است.
3. مدیران شرکت: شناخت دیدگاه ها، اهداف، سیاست های کاری و نگرش مدیران شرکت نسبت به آینده شرکت
4. محصولات شرکت: می بایست محصولاتی با تنوع بالا، کیفیتی قابل قبول و دارای پتانسیل عرضه و فروش راحت باشند.
5. اعتبار و مجوز شرکت: دارای مجوز رسمی از ارگانهای دولتی و نظارتی (در ایران از وزارت صنعت و معدن)
6. سیستم آموزشی شرکت: دارای جزوات، فیلمها، کلاس های کارگاهی و از همه مهمتر مدرسین توانا و قدرتمند باشند.
7. نگرش لیدرهای شرکت: دارای لیدرهای رأسی با دیدگاه و نگرشی سالم، رهبرانی توانمند، با نظارت و سرکشی مرتب باشند.
8. جو اخلاقی حاکم بر تیمهای شرکت: حاکم بودن جو اخلاقی و اسلامی سالم در تیمها و برخورد شدید با هنجارشکنان که ایجاد آن بر عهده لیدرهای شرکت است.
9. پلن و طرح کسب درآمد شرکت: داشتن طرح درآمدزایی قدرتمند و کارا که افراد را تشویق به تلاش و کوشش نماید.
10. میزان رشد و پیشرفت شرکت: میزان رشد و حرکت رو به جلوی شرکت در طی سال های فعالیت اش نیز می تواند گواهی بر انتخاب صحیح یک شرکت باشد.

اینها عواملی هستند که در انتخاب یک شرکت خوب و پویا بسیار حیاتی اند.

آخرین مطالب

» تبلیغات و اطلاع رسانی ( سه شنبه 22 تیر 1395 )