تبلیغات
زندگی به سبک نتورک مارکتینگ (بازاریابی شبکه ای)
 
 
 
معیارهای انتخاب یک شرکت جهت آغاز فعالیت بازاریابی شبکه ای در آن

بدون اغراق، شرکت های زیادی وجود دارد که از طریق نتورک مارکتینگ به فروش کالا و خدماتشان مشغولند و هر یک مدعی برتری بر شرکت های همتای خود است. انتخاب یک شرکت درست و معتبر برای همکاری بسیار حائز اهمیت است، زیرا شما در تصمیمتان هدفی دراز مدت را دنبال می کنید و بسیاز مایوس کننده و حتی فاجعه بار خواهد بود اگر بعد از مدتی بفهمیم که فعالیت شرکت مورد نظرمان متوقف شده یا اینکه شرکت طرح پرداختش را تغییر داده و یا اینکه دسیسه هرمی از آب درآمده است. معیارهای زیر در کمک به شما برای اتخاذ تصمیمی معقولانه سودمند خواهد بود:

1. پیشینه شرکت و سابقه کار آن
معقول است شرکتی را انتخاب کنیم که دست کم 5 سال سابقه کاری موفق داشته باشد. راجع به سرمایه اولیه ای که به شرکت می پردازید، بده بستان های آن و سوددهی شرکت بررسی کنید، دلیلش هم این است که اکثر شرکت هایی که به روش نتورک مارکتینگ کالا یا خدمات میفروشند، بیشتر از 5 سال دوام نمی آورند. لبیته این بدان معنا نیست که شرکت های جدید التاسیس خوب نیستند. در چنین مواردی بایستی تحقیقف و تفحص انجام دهید.

2. مدیران شرکت
بایستی اعتبار روسا و مدیران شرکت را چک کنید. آیا مدیران شرکت در تجارت نتورک مارکتینگ تجربه ای دارند؟ آیا نتورک مارکتینگ اصلیترین فعالیت تجاری شرکت است؟ آیا شرکت در سایر فعالیت های تجاری غیر مرتبط نیز دست دارد؟ معقول است که شرکتی را انتخاب کنیم که تیم مدیریتی مجربی دارد که فعالیتش فقط بر روی نتورک مارکتینگ متمرکز است.

3. محصولات و خدماتی که شرکت ارائه می دهد
در این خصوص بهتر است موارد زیر را در نظر گرفت:
  • تنوع محصولات و خدمات
  • کالاهای مصرفی که همه روزه مورد نیازند
  • کارایی و کیفیت محصولات و خدمات
  • ضمانت استرداد وجه
  • عرضه دائم محصولات و خدمات
  • محصولاتی که بسلامتی و نیز محیط زیست مضر نباشند
  • قیمت محصول
  • خدمات بعد از فروش

4. طرح بازپرداخت شرکت
طرح بازپرداخت شرکت باید برای همه سخاوتمندانه و عادلانه باشد و به مشتریان فعال بر اساس تلاش و کوشش آنها و نه ملاکهای دیگر پاداش بدهد.

5. حمایت
شرکت باید به لحاظ آموزش و ایجاد انگیزه حمایت های لازم را بعمل آورد. این حمایتها شامل دوره های آموزشی از قبیل نوار ویدئو و غیره می شود. باید ساختاری درست و منسجم برای عرضه و تحویل کالاها و خدمات وجود داشته باشد. همچنین باید انبارها یا مراکزی جهت تسهیل عرضه کالاها و خدمات وجود داشته باشد. همچنین مهم است که شرکت گزارش درختواره ای از زیر شاخه ها و گزارش پورسانتها و پاداش مشتریان را مرتبا در اختیار آنها قرار دهد.

6. قانونی بودن
آیا شرکت توسط مقامات ذیصلاح مربوطه قانونا به ثبت رسیده است؟ آیا شرکت دارای مجوز معتبر فروش مستقیم است؟ و آیا روسای شرکت از اصول و قوانین کشوری که در آن فعالیت می کنند پیروی می نماید؟ آیا شرکت توسط "اتحادیه فروش مستقیم" در کشوری که شرکت در آن فعالیت می کند به ثبت رسیده است؟ اینها همه عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفت زیرا ادامه فعالیت شرکت در دراز مدت به این عوامل بستگی دارد.



جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. ما به شما کمک می کنیم تا صاحب کسب و کار خود شوید. 
شماره تماس: 09307584802







مطالب مرتبط:
  1. نتورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه ای (بازاریابی چند سطحی) چیست و چگونه تجارتی است؟
  2. بازاریابی شبکه ای در ایران
  3. بازاریابی شبکه ای بعنوان شغل اول یا بعنوان شغل دوم، اما درآمد اول!
  4. بازاریابی شبکه ای یا دسیسه های هرمی
  5. منابع، کتاب ها و سایت های آموزشی بازاریابی شبکه ای
  6. شرکتهای دارای مجوز بازاریابی شبکه ای در ایران
  7. ابزار و امکانات مورد نیاز برای آغاز تجارت بازاریابی شبکه ای
  8. چگونه تجارت بازاریابی شبکه ای را آغاز کنیم؟ قدم اول چیست؟
  9. موانع و عوامل عدم موفقیت در بازاریابی شبکه ای کدام ها هستند؟
  10. نگرش، اعتقاد، تعهد، لازمه های موفقیت در بازاریابی شبکه ای  (بسیار مهم)
  11. بازاریابی شبکه ای (NM) به درد چه کسانی می خورد؟
  12. مهمترین و رایجترین شبهات پیش آمده برای افراد مبتدی
  13. رایجترین بهانه های شایع که بعد از ورود به کار با آنها مواجه ایم

آخرین مطالب

» تبلیغات و اطلاع رسانی ( سه شنبه 22 تیر 1395 )